چرا بچه ها تمرین نمی کنند و چه باید کرد

همه ما با چگونگی احساس در هنگام مواجهه با یک کار ناامید کننده یا دلهره آور مانند تمرین موسیقی آشنا هستیم. ما تردید می کنیم، ما به تعویق می اندازیم، ما هر بهانه ای را برای خاموش کردن چیزها پیدا می کنیم. کودک نیز می تواند این احساس را تجربه کند. مشابه بزرگسالان، کودکان نیز اگر از انجام وظیفه ای که در مقابلشان قرار دارد احساس ناامیدی کنند، تعلل می کنند.

اگر کودکی دارید که از تمرین موسیقی امتناع می کند، کودک احتمالا احساس دلسردی، شکست و غرق شدن می کند. این ممکن است فقط یک احساس ظریف باشد، اما برای کودک کافی است که شروع به بهانه های بی پایان کند!

یکی از محرک هایی که بچه ها احساس دلسردی و امتناع از تمرین موسیقی می کنند این است که در اعماق وجودشان احساس شکست می کنند. تمرین خیلی سخت شده است و آنها می خواهند این کار را انجام دهند، اما نمی دانند چگونه ادامه دهند.

قبل تمرین موسیقی به تمام چیزهایی که به تعویق انداختید فکر کنید

به همه چیزهایی که به تعویق انداختید فکر کنید ، یا تا زمانی که خیلی دیر شد ، به کار خود ادامه دهید. آیا هر یک از آنها ناشی از احساس غرق شدن، شک به خود و یا عدم اعتماد به نفس شما بود؟ کودک هم همین احساس را دارد و عمل می کند.

چرا کودکان این احساس را نسبت به تمرین موسیقی دارند؟ آیا برداشتن یک ابزار دشوار یا ناخوشایند است؟ تمرین موسیقی سخت نیست، حداقل نباید باشد. اما با گذشت زمان، اگر به روش صحیح انجام نشود، میتواند طاقت فرسا شود.

عملکرد مغز در کودکان
عملکرد مغز در کودکان

چرا کودکان چنین احساسی دارند؟

بچه ها اگر خیلی سریع چیزهای جدید یاد بگیرند، غرق می شوند. 

احساس ناامیدی در زمانی که بچه ها نمی توانند به خوبی تمرین موسیقی داشته باشند، با وجود اینکه آنها تئوری را آموخته اند، به سراغشان می آید. آنها تمرین موسیقی را کنار می گذارند یا به طور کلی از آن اجتناب می کنند. در نتیجه معلم احساس فشار می کند تا به سمت چیزهای جدید حرکت کند تا توجه کودک را حفظ کند. اما آنها هنوز بر پایه ها تسلط ندارند. ناامیدی ها جمع می شوند و این یک چرخه ی بد است.

این به این دلیل است که یادگیری موسیقی یک مهارت فیزیکی است. نوازندگان ورزشکاران عضلانی کوچک هستند، و ذهن همیشه جلوتر از حافظه عضلانی اجرا خواهد شد! یادگیری چیزی جدید کافی نیست و فقط یک یا دو بار آن را امتحان کنید. فقط تکرار کامل و عمدی حرکات منجر به تسلط و لذت می شود. همه ما این را می دانیم، اما در میان والدین و معلمان موسیقی به اندازه کافی ارتباط برقرار نمی شود.

راه حل مشکل تمرین موسیقی چیست؟

اگر شما با دانش آموزانی که به تعویق انداختن یا امتناع از تمرین موسیقی برخورد می کنید، شما تنها نیستید. این یک مبارزه شناخته شده برای بچه ها، معلمان و والدین در سراسر جهان است.

همانطور که قبلا بیان کردیم، تمرین یک ابزار موسیقی سخت نیست اگر آن را در راه درست انجام شود. و از آنجا که ما همچنین ثابت کرده ایم که نوازندگان ورزشکاران عضلانی کوچک هستند، راه حل این است که به کودک کمک کنیم تا درک کند که موسیقی یک رشته فیزیکی است. از آنجایی که اکثر بچه های زیر 12 سال برای درک این مفهوم خیلی جوان هستند. داشتن ارتباط واضح بین معلم و والدین مهم است، به طوری که والدین می توانند اطمینان حاصل کنند که کودک خردسال به درستی تکالیف را انجام می دهد. در آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک برخی از دانش آموزان ما از روز اول از تمرین لذت می برند. بعضی از بچه ها یک انگیزه ذاتی برای موفقیت دارند یا اخلاق کاری عالی دارند که توسط والدین آنها اجرا می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت یا پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید.

keyboard_arrow_up
Call Now Button