از جمله سوالاتی که والدین در مورد حمایت از فرزندشان در موسیقی دارند موارد زیر را می توان نام برد:

معمولا بین اساتید و صاحب نظران در مورد بهترین سن یادگیری گیتار اختلاف نظراتی وجود دارد برخی از آنها ۳ سالگی و برخی از آنها ۸ تا ۱۰ سالگی را توصیه می کنند. تا پایان این مقاله از آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک همراه باشید.

بهترین سن یادگیری گیتار چه زمانی است؟

همه ی درس های موسیقی یکسان تدریس نمی شوند. لذا هیچ استاندارد جهانی یا دولتی در مورد بهترین سن یادگیری گیتار وجود ندارد. حال دلیل اختلاف نظرات در چیست؟

  • اکثر معلمان گیتار نوازندگان نیمه وقت هستند.
  • برخی از معلمان با لیسانس یا کارشناسی ارشد در موسیقی فارغ التحصیل می شوند اما هیچ تجربه ای در آموزش ندارند.
  • معلمان دیگر، نوازندگان حرفه ای هستند که چندین سال تحت آموزش کارآموزی معلم با یک مربی استاد، و یا در دانشگاه برای آموزش موسیقی شرکت کرده اند.

آموزش، شخصیت و تجربه، توانایی و تمایل معلم برای کار با کودکان تعیین کننده است. آیا معلم می داند که چگونه یک درس را ساختار بندی کند و با روحیه یک کودک سازگار شود؟ علاقمند به کار با کودکان هست؟ آیا برنامه های درسی و مواد آموزشی برای تعامل با یک مبتدی جوان دارد؟

تصمیم برای ثبت نام فرزند شما باید بر اساس تجربه معلم، شخصیت و روش تدریس و مواد باشد.

هنرجویان هنرمند آوای چکاوک
هنرجویان هنرمند آوای چکاوک

شروع درس های ابتدایی گیتار

بر خلاف اکثر معلمان گیتار، ما معتقدیم که بچه ها باید از ابتدا خواندن و نوشتن موسیقی را یاد بگیرند. بچه ها به محض اینکه قادر به خواندن و نوشتن نمادهای ارتباطی به زبان مادری خود هستند، یاد می گیرند. چرا آنها نباید خواندن و نوشتن نمادهای موسیقی را هنگام شروع موسیقی یاد بگیرند؟ این عقیده منطقی است و یادگیری موسیقی را آسان تر و سریع تر می کند.

کودک شما آماده است تا الفبای موسیقی (نماد موسیقی استاندارد) را یاد بگیرد و تمرین کند:

  • اسم خود را بنویسد 
  • کلمات یک هجایی را بخواند و بنویسد
  • کلمات دو هجایی را تشخیص دهد

در شروع آموزش کودک یک کتاب کار دریافت می کند که این کتاب کودک شما را با اصول تئوری و الفبای موسیقی آشنا می کند.

تمرینات ویژه طراحی شده در کتاب ها هماهنگی دست و چشم را ایجاد می کنند و یادگیرنده جوان خود را برای جمع آوری، خواندن و نوشتن اولین نت های خود آماده می کنند.

 

یادگیری موسیقی یک پنجره فرصت محدود به طبیعت است

تصور کنید کودکی در حال رشد است که از تعامل انسان و زبان انسان جدا شده است. اگر کودک در سن خاصی در معرض زبان قرار نگیرد، بخشی از مغز که مسئول زبان شناسی است، در طول سال های شکل گیری رشد نمی کند.

هنگامی که چنین کودکی دوباره وارد جامعه میشود، مثلاً بعد از ده سالگی، پنجره فرصت برای یادگیری صحبت کردن از بین میرود. بنابراین جای تعجب نیست که کودکان زبان های خارجی را سریع تر از بزرگسالان یاد می گیرند و آنها را روان صحبت می کنند.

موسیقی یک سیستم نمادین پیچیده است، درست مانند زبان های گفتاری. هر چه کودک زودتر زبان موسیقی را یاد بگیرد، مزایای آموزش موسیقی سریعتر و آسانتر به زندگی روزمره او گسترش می یابد.

بهترین سن یادگیری گیتار چه زمانی است؟ با تجربه ما هرچه جوانتر بهتر باشد، به شرطی که شما معلم با تجربه و مناسب راهنمایی شما و فرزندتان را پیدا کنید.

آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک با فراهم کردن فضای آموزشی و متد تدریس منطبق با آخرین استاندارهای جهانی و با حضور بهترین اساتید آموزش موسیقی گام به گام با شما پیش می رود. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

keyboard_arrow_up
Call Now Button