مقایسه عملکرد مغز کودکانی که موسیقی را یاد می گیرند با کسانی که موسیقی را یاد نمی گیرند

بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال 2003 ، محققان دریافتند که حجم ماده خاکستری در موتور، شنوایی متفاوت است. مناطق و عملکرد مغز کودکانی که نوازنده حرفه ای هستند در مقایسه با یک گروه همسان از نوازندگان آماتور و غیر نوازندگان نیز متفاوت است.

محققان بر این باورند که این به دلیل سازگاری ساختاری در پاسخ به کسب مهارت های طولانی مدت و تمرین تکراری این مهارت ها است. با تمرین یک مهارت پیچیده مانند خواندن و اجرای موسیقی از سنین کودکی، شما به کودک خود یک تمرین مغزی می دهید!

مطالعات متعدد دیگری برای تحقیق در مورد این همبستگی جذاب بین افزایش حجم ماده خاکستری و در نتیجه تفاوت در عملکرد مغز کودکانی که یک ابزار موسیقی را مطالعه می کنند، در مقایسه با کسانی که نمی کنند، انجام شد. در سال 2009 یک مطالعه پانزده ماهه با دو گروه از کودکان انجام شد. بچه هایی که برنامه آموزش موسیقی را تکمیل کردند، افزایش حجم قشر حرکتی و شنوایی را در مقایسه با کودکانی که این کار را نکردند، نشان دادند.

چرا عملکرد مغز کودکان به موسیقی مثبت است؟

برای اینکه قادر به خواندن نت ها و اجرای موسیقی باشید، کودک شما باید مهارت های حرکتی و شنیداری پیچیده ای را یاد بگیرد .به عنوان مثال ترجمه نمادهای موسیقی بصری به دستورات حرکتی. هرچه زودتر کودک شروع به تمرین و توسعه این مهارت ها کند، در سال های نوجوانی و بزرگسالی، سود بیشتری به دست می آورد. 

حرکات حرکتی ظریف و هماهنگ مورد نیاز برای نواختن یک ساز موسیقی، به موفقیت تحصیلی در زمینه های مختلف می شود. زمینه های فراتر از حوزه حرکتی، از جمله آمادگی خواندن و ریاضی و توانایی های کلامی، تبدیل می شود. به عبارت دیگر، آموزش هایی که کودک شما برای یادگیری یک ابزار موسیقی در حالی که جوان است دریافت میکند، به طور موثر یک ترامپولین برای پیشرفت تحصیلی آینده است. با فعال کردن مغز برای یادگیری از طریق توسعه مهارت های حرکتی هماهنگ و خوب، مغز به معنای واقعی کلمه برای یک عمر موفقیت سیم کشی می شود!

مزیت  آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک این است که موسیقی را با آخرین علم و تحقیق در هسته برنامه درسی آموزش می دهیم.ما آموزش موسیقی و نواختن سازها برای کودکان را به یک ماموریت تبدیل کرده ایم. همچنین معتقدیم که این دقیقا خواندن موسیقی است که با افزایش عملکرد مغز در کودکان و بزرگسالان ارتباط دارد.
ما یک برنامه آموزش موسیقی منحصر به فرد برای بچه های کوچک ایجاد کرده ایم که از فرایند یادگیری موسیقی به عنوان یک جعبه ابزار توسعه برای فرزند شما استفاده می کند. توسعه و تمرین این مهارت های حرکتی حیاتی که باعث افزایش عملکرد مغز کودکان می شود. ساختار مغز و توانایی یادگیری آنها برای موفقیت های بعدی در دنیای دانشگاهی و زندگی برنامه ریزی می شود.

 

عملکرد مغز در کودکان
عملکرد مغز در کودکان

بهترین آموزشگاه موسیقی در شرق تهران کجاست؟

امیدوارم مطالب گفته شده پیرامون عملکرد مغز کودکان برای شما مفید واقع شده و از مطالعه آن لذت برده باشید.

همانطور که مطالعه کردید عملکرد مغز افرادی که از دوران کودکی شروع به آموزش موسیقی کرده اند متفاوت است. هرچه زودتر کودک شروع به تمرین و توسعه این مهارت ها کند، سود بیشتری به دست می آورد. آموزشگاه موسیقی چکاوک مرکز تخصصی آموزش موسیقی کودک است.

با فراهم کردن فضای آموزشی و متد تدریس منطبق با آخرین استاندارهای جهانی گام به گام با شما پیش می رود. ضمن معرفی هنرجویان مستعد و با انگیزه به ارکسترهای مطرح کشور آن ها را تا رسیدن به قله های موفقیت همراهی می کند.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده یا از وب سایت آموزشگاه بازدید به عمل آورید.

keyboard_arrow_up
Call Now Button