اصول اولیه ای که باید هنگام خرید گیتار برای یک کودک بدانید

بسیار مهم است که کودکان یک تجربه مثبت برای یادگیری گیتار داشته باشند. موفقیت و لذت موسیقی کودک شما با ابزار مناسب شروع می شود. پس خرید گیتار برای کودک به اندازه پیدا کردن یک مربی خوب مهم و قابل توجه است. انواع مختلف گیتار عبارتند از : 

  • گیتار کلاسیک
  • گیتار آکوستیک استیل
  • گیتار الکتریکی
  • گیتار جاز

دو نوع گیتار مناسب برای یک مبتدی جوان گیتار کلاسیک و گیتار الکتریکی هست. گیتار جاز معمولا در اندازه های کودک تولید نمی شود.

نواختن گیتار آکوستیک هم برای مبتدیان دشوار است. تارهای فولادی این گیتار به سختی به پایین فشار داده می شوند و لذا به نوک انگشتان آموزش ندیده کودکان سازگار نبوده و بریده می شوند از این رو کودک خسته و آزرده خواهد شد.

خرید گیتار برای کودک بستگی به سن او و روش تدریس معلم دارد.

تفاوت گیتار الکتریکی و کلاسیک

اگر شما در حال خرید گیتار برای کودک 5 تا 8 ساله هستید، گیتار کلاسیک را انتخاب کنید. گیتار کلاسیک سبک تر است و در اندازه های مختلف وجود دارد.

اگر شما در حال خرید یک گیتار برای کودک 9 ساله (یا بالاتر) هستید، می توانید از انواع کلاسیک یا الکتریکی انتخاب کنید. هر دو برای فرزند شما مناسب هستند.

گیتار الکتریکی سنگین تر از کلاسیک است، اما می تواند سرگرم کننده تر باشد! بچه های بزرگتر معمولا نواختن گیتار برقی را دوست دارند.

بعضی از کودکان ترجیح می دهند گیتار کلاسیک را یاد بگیرند، زیرا سبک تر است.

بعد از 9 سالگی کودک شما می تواند حرف های زیادی در این مورد بزند. بهترین کار این است که به یک فروشگاه موسیقی در نزدیکی خود بروید و فرزندتان گیتارهای الکتریکی و کلاسیک کودک را امتحان کنید. گیتارهای الکتریکی گرانتر از گیتارهای کلاسیک هستند، قبل از اینکه فرزندتان را به فروشگاه موسیقی ببرید، این نکته را هم در نظر بگیرید!

در آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک معلم به شما توصیه می کند که کدام نوع گیتار برای روش و سبک تدریس او توصیه می شود.

پس در خرید گیتار برای کودک نتیجه می گیریم که گیتار کلاسیک برای کودکان زیر 9 سال و گیتار کلاسیک یا گیتار الکتریکی برای بالای ۹سال ایده آل است.

خرید گیتار برای کودک
خرید گیتار برای کودک

اندازه های مختلف گیتار

پیشنهادات اندازه های مختلف گیتار تقریبی است. کودکان به سرعت و با نرخ های مختلف رشد می کنند. در اینجا پیشنهادات اندازه گیتار کلاسیک برای بچه ها 5 تا 12 آمده است :

گیتار کلاسیک می آید در 3 اندازه مختلف وجود دارد: 1/4 ، 1/2 و 3/4.

اندازه بزرگسالان نیز از اندازه کامل تا 3/4 متفاوت است.

  • گیتار برای 5 ساله — 1/4 کلاسیک
  • گیتار برای 6 ساله — 1/2 کلاسیک
  • گیتار برای 7 ساله — 1/2 کلاسیک یا 3/4 کلاسیک
  • گیتار برای 8 ساله — 3/4 کلاسیک
  • گیتار برای 9 یا 10 ساله — 3/4 کلاسیک، بزرگسالان کامل و یا بزرگسالان 3/4 (اندازه کنسرت)
  • گیتار برای 11 تا 12+ — بزرگسالان اندازه کامل، بزرگسالان 3/4 اندازه کنسرت، و یا 3/4 اندازه کودک (برای یک کودک ریزه اندام).

برخی از 10 تا 12 ساله ها با یک کلاسیک بالغ کامل راحت هستند. یک ریزه اندام 14 یا 16 ساله با اندازه 3/4 کودک کلاسیک یا یک بزرگسال کلاسیک 3/4 (اندازه کنسرت) راحت تر خواهد بود.

قبل از خرید گیتار برای کودک حتما امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر به نظر می رسد و احساس راحتی بیشتری می کند.بسیاری از والدین این اشتباه را انجام می دهند و پس از خرید متوجه می شوند که گیتار کوچک یا بزرگ تر از سایز مناسب کودک است.

قبل از خرید گیتار برای کودک با معلم او ملاقات کنید

فرد ایده آل برای توصیه اندازه گیتار مناسب خود معلم گیتار است. او می داند که کدام اندازه و نوع گیتار برای فرزند شما بهتر و مناسب روش تدریس است. اگر قصد دارید برای هدیه تولد فرزندتان یک گیتار بخرید بهتر است ابتدا یک معلم مناسب پیدا کرده و پس از مشورت با او اقدام به خرید گیتار برای کودک نمایید. 

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده یا از وب سایت آموزشگاه بازدید به عمل آورید.

keyboard_arrow_up
Call Now Button