ما به عنوان والدین و مربیان سعی می کنیم هر فرصتی را برای فرزندانمان فراهم کنیم تا زندگی شاد و موفقی داشته باشند. یکی از بهترین راه ها این است که آنها را با موهبت موسیقی آشنا کنید، و نه تنها آموزش گیتار برای کودکان یک روش ایده آل برای انجام این کار است، بلکه مزایای بسیاری نیز دارد. جدای از مزایای شناخته شده مانند بهبود توانایی خواندن و نوشتن، در این مقاله از آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک می خواهیم سایر مزیت های آموزش گیتار برای کودکان را بررسی کنیم.

توسعه و پیشرفت تمرکز با آموزش گیتار برای کودکان

آموزش گیتار برای کودکان به آنها کمک می کند تا مهارت های تمرکز خود را توسعه دهد، زیرا مجبور است در مدت زمان طولانی روی یک کار خاص تمرکز کند. توسعه تمرکز مانند این نیز به آنها کمک می کند زمانی که نیاز دارند توجه خود را در سایر موضوعات آموزشی متمرکز کنند.

بهبود هماهنگی

نشان داده شده است که تمرین گیتار هماهنگی دست و چشم را بهبود می بخشد. کودکان مهارت های حرکتی مهمی را رشد می دهند، مشابه زمانی که در فعالیت های ورزشی خاص شرکت می کنند. فقط خطر آسیب در هنگام نواختن گیتار کمتر است!

آرامش را فراهم کنید

موسیقی درمانی به طور فزاینده ای برای تکمیل اشکال سنتی تر درمان و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. محققان اذعان دارند که انواع خاصی از موسیقی می تواند اثر آرام بخش داشته باشد و با کاهش ضربان قلب به آرامش کمک کند. با نواختن خوب، صدای گیتار (به ویژه گیتار با سیم های نایلونی) می تواند فوق العاده آرام بخش باشد.

ارزش صبر را بیاموزید

برای آموزش گیتار برای کودکان یا هر ساز موسیقی، کودکان باید صبر و استقامت داشته باشند. این به آنها در زندگی بعدی کمک می کند تا با موقعیت ها و چالش های دیگر مقابله کنند.

افزایش اعتماد به نفس با آموزش گیتار برای کودکان

با فراهم کردن فرصت آموزش گیتار برای کودکان، همراه با تشویق یک معلم خوب و همچنین حمایت فراوان، می‌توانید به کودک خود در ایجاد حس غرور و همچنین افزایش اعتماد به نفس کمک کنید. عموماً اعتقاد بر این است که کودکانی که خلاقیت و بیان خود را با نواختن گیتار تمرین می‌کنند، اغلب به افراد ارتباط بهتر و شادتر تبدیل می‌شوند.

آموزش گیتار برای کودکان
آموزش گیتار برای کودکان

چگونه یک گیتار برای کودک انتخاب کنیم

یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین سوالات والدینی که قصد آموزش گیتار برای کودکان را دارند این است که چه نوع گیتاری برای فرزند خود خریداری کنند؟ خوب است در همین ابتدای کار بدانید که خرده فروشان ساز های موسیقی همیشه به همان اندازه مفید یا قابل اعتماد نیستند که شما انتظار دارید.

گاهی به دلایل زیر هنگام مشاوره به مشتریان در مورد خرید گیتار گاهی والدین را دچار سردرگمی و اشتباه می کنند:

  • اکثر فروشندگان مانند معلم گیتار با تجربه نیستند و دانش بسیار کمی در مورد آموزش گیتار برای کودکان دارند.
  • کار آنها فروش گیتار است.از این رو می توانند شما را قانع کنند تا هر چیزی که در انبار موجود دارند را بخرید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که فروشدگان و کارکنان فروش فروشگاه موسیقی معمولا به طور کلی اطلاعاتی در این باره دارند. اما هنگامی که برای خرید یک گیتارمناسب یک کودک 6 ساله به آنها مراجعه می کنید، توصیه ها همیشه قابل اعتماد نیست. حتی اگر به خوبی معنی داشته باشند.

بنابراین بهتر است برای مشاوره قابل اعتماد در مورد نوع و اندازه گیتار برای کودک خود، از یک معلم گیتار با تجربه بپرسید.

یک معلم گیتار که هر روز با کودکان کار می کند، این تجربه را دارد که بلافاصله ابزار مناسب را برای کودک شما توصیه کند.

بهترین آموزشگاه برای آموزش گیتار برای کودکان در تهران

آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک با فراهم کردن فضای آموزشی و متد تدریس منطبق با آخرین استاندارهای جهانی و با حضور بهترین اساتید آموزش موسیقی گام به گام با شما پیش می رود. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

keyboard_arrow_up
Call Now Button