کودکان چگونه یاد می گیرند؟

کار ما به عنوان مربیان و والدین تشویق کودکان به ایجاد اشتیاق مادام العمر و تمایل به یادگیری است. همانطور که تجربه همه نشان می دهد، این گفته ساده تر از انجام است.

نکته زیبا در مورد پرورش این لذت از یادگیری این است که مسری و قابل تکرار است. هنگامی که فرزند شما در تمرین منظم گیتار مشغول به کار است، می توانید همان استراتژی یادگیری را به موضوعات دیگر اعمال کنید، بنابراین انگیزه و توانایی کلی فرزند شما برای یادگیری و پیشرفت در زندگی افزایش می یابد!

این مقاله به چگونگی یادگیری کودکان از طریق تمرین منظم گیتار می پردازد. اما شما می توانید این اصول را به هر موضوع یا مهارت اعمال کنید.

قبل از اینکه جلوتر برویم، باید بدانیم که چگونه بچه ها یاد می گیرند و چه چیزی آنها را انگیزه و الهام می بخشد.

عوامل تشویق کودکان به یادگیری

ما دوست داریم فکر کنیم که ما انسان های باهوش و پیشرفته ای هستیم . اما ما نیز پستاندار هستیم و آخرین علم رفتاری نشان می دهد که همه پستانداران از طریق الگوهای رفتاری بسیار مشابه یاد می گیرند.

اساسی ترین الگوهای یادگیری رفتاری و تشویق کودکان عبارتند از:

  • نتایج رفتار = نتیجه مثبت (پاداش)
  • نتایج رفتار = نتیجه منفی (مجازات یا زور)

علم نشان می دهد که یادگیری از طریق تقویت رفتارهای با نتایج مثبت (پاداش) برای همه افراد درگیر لذت بخش تر و سازنده تر است. تنبیه یا یادگیری زور مؤثر نیست و باعث آسیب های روانی طولانی مدت و بیزاری از موضوعی می شود که کودک مجبور به یادگیری آن شدهاست.

اهمیت تشویق کودکان
اهمیت تشویق کودکان

امروزه ما اغلب بچه ها را برای یادگیری به کلاس های مختلف می بریم، آنها را با سرگرمی، بازی ها و تجربیات اجتماعی لذت بخش جذب می کنیم. این همیشه در دراز مدت موثر نیست، زیرا بچه ها به سرعت از دست دادن علاقه پس از تازگی فرسوده و فعالیت متوقف می شود جدید و سرگرم کننده است. حتی اگر ما به بازسازی بازی های جدید ادامه دهیم، یادگیری همیشه یک فرایند اجتماعی نیست و در بعضی از مراحل بچه ها باید یاد بگیرند که به طور مستقل و مسئولانه کار کنند.

شرایط یادگیری ایده آل زمانی است که یک کودک واقعا علاقه مند، کنجکاو و پرشور در مورد موضوع است. آنها یاد می گیرند چون واقعا می خواهند یاد بگیرند. برخی از کودکان به طور طبیعی کنجکاو و سخت کوش هستند، اما این نادر است. اکثر بچه ها نیاز به کمک و راهنمایی خارجی برای تسلط بر مهارت یادگیری، از بزرگسالان دوست داشتنی و مراقب در اطراف آنها دارند.

چگونگی تشویق کودکان

اگر علاقمند به تشویق کودکان برای یادگیری هستید در اینجا چگونگی کمک به کودک با دادن پاداش و حمایت از تلاش های آنها را آورده ایم.

  • یک سیستم پاداش طراحی کنید که یادگیری اولیه ارزش توجه کودک را داشته باشد.
  • موانع و حواس پرتی ها را با تبدیل جلسات تمرین به یک عادت و تشویق سازگاری حذف کنید.
  • جلسات تمرین را کوتاه و ساده نگه دارید، سپس با افزایش استقامت کودک، طول توجه و مهارت های تمرین، سختی و مدت زمان را افزایش دهید.
  • با درس ها درگیر شوید و جلسات تمرین را در خانه هدایت کنید تا از کودک حمایت کنید و در صورت لزوم کمک و انگیزه ارائه دهید.

در نهایت آنها مهارت و توانایی را ایجاد می کنند و فرایند یادگیری به خودی خود کارآمد، رضایت بخش و پاداش می گیرد.

موسیقی بسیار با ارزش و انگیزه است، باعث می شود بچه ها احساس خوبی داشته باشند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. این به آنها معنی می دهد، آنها یک سرگرمی ارزشمند را دنبال می کنند و یک استعداد خاص را توسعه می دهند. اما قبل از اینکه آنها بتوانند از این مزایا لذت ببرند، باید از طریق تمرین منظم، زمینه را فراهم کنند. این وظیفه شما است که به همراه راهنمایی و آموزش یک معلم موسیقی عالی به آنها کمک کنید. طراحی یک سیستم پاداش سرگرم کننده به بچه های شما کمک می کند تا به یادگیری ادامه دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت یا پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید.

keyboard_arrow_up
Call Now Button